Fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
Zahájení plaveckého výcviku - 3. a 4. ročník
Třídnické schůzky v 16:00 - V. A, V. B, VI. A, VI. B
11 12
Rodičovská schůzka v 16:00 - I. A, I. B
Rodičovská schůzka v 15:00 - II. A
Etické dílny - VI. B, 8:00 - 11:40
13 14 15
16
Společná rodičovská schůzka - III. B - 16:00
17
Beseda se spisovatelem Petrem Stančíkem - V. A, V. B, 11:00 - 12:00
Plavecký výcvik - 3. a 4. roč.
Třídnické schůzky - 16:00
18
Nejzdatnější prvňáček - I. A, I. B
Etické dílny - stmelovací program V. A, 8:00 - 11:40
XX. Desetiboj seniorů - Senecura Telč, vybraní žáci IX. A, 8:00 - 13:30
19 20 21 22
23 24
Etické dílny - VII. A - 8:00 - 9:40, přednáškový šál
Etické dílny - VII. B - 10:00 - 11:40, přednáškový šál
Plavecký výcvik - 3. - 4. roč.
25 26
Etické dílny - 8. A - 8:00 - 9:40, přednáškový sál
Etické dílny - 8. B - 10:00 - 11:40, přednáškový sál
27
Spolupráce se SeneCura Telč - II. A - 2. - 4. hod.
28 29
30
Exkurze - Muzeum Telč IV. B
1
Plavecký výcvik - 3. a 4. ročník
Projektový den SŠTO Dačice - vybraní žáci IX. A
2
IX. B - etické dílny, herna - 1. - 2. hod.
IX. A - etické dílny, herna - 3. - 4. hod.
Projektový den ‚‚Zdravý životní styl‘‘ - kuchyňka, SPEC
3
Projektový den SŠTO Dačice - vybraní žáci IX. A
Projektový den ‚‚Zdravý životní styl‘‘ - kuchyňka, SPEC
4
Školní víceboj 2024
5 6
Drobečková navigace

Úvod > Škola > Projekty > Dnes jím jako Konžan

Dnes jím jako Konžan



Den jsme začali v projektové učebně, kde jsme se sešli ve středu 25. března v osm hodin. Tam už čekal pan učitel Hajn, který nás po úvodní části věnované programu na celý den, zasvětil do obecného zeměpisu Afriky. Také nám přečetl úryvek z knihy o objevování Afriky Portugalci. Druhou polovinu hodiny jsme dostali od paní učitelky Kovářové anglické texty o Demokratické republice Kongo. Po přeložení textu jsme svoje výsledky prezentovali na interaktivní tabuli.

V další části projektového dne jsme s panem učitelem Remešem probrali pracovní listy, ze kterých jsme poznali obyčejný život dětí v Kongu. Na konci této části nám pan učitel přečetl příběh konžského chlapce – sirotka.

Před jedenáctou jsme se odebrali do kuchyňky, kde jsme měli za úkol s paní učitelkou Kovářovou připravit typické konžské jídlo BUKARI a MALAKI a vyrobit kasičky na vybírání peněžitého příspěvku. Vybrané peníze budou odeslány na podporu dobrovolníků a střediska Bakanja pro chlapce z ulice v Lubumbashi v Kongu. Po chvíli bylo jídlo hotové. Všichni žáci se podle nás na jídlo těšili, ale zároveň měli určité obavy z nám neznámých chutí. Dostali jsme kukuřičnou kaši a fazolovo-rajčatovou omáčku. Téměř všichni to snědli s chutí. Podle nás jídlo nebylo vůbec špatné, ale každý den by jsme to jíst nemohli.

Ve třetí části projektu jsme v projektové učebně dostali pracovní listy, které jsme měli zpracovat. Některé úkoly nás velice nadchly. Nakonec nám pan učitel pustil několik videí z Konga.

Celý projektový den jsme si náramně užili, ochutnali jsme nové jídlo typické pro rovníkovou Afriku a doufáme, že vybrané peníze středisku Bakanja hodně pomůžou.

Adéla Dorotková a Karolína Tomášová, VII.A