Fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
31
Rodičovské schůzky - I. B, 13:00 - 15:00
1
„Malý princ“ - vernisáž - radnice MÚ Telč, IV. B, 9:00 - 10:00
MS - 1. stupeň - zápis do 1. tříd - 13:00
MS - 2. stupeň
Den otevřených dveří pro budoucí prvňáčky a jejich rodiče - přístavba
2
Rodičovské schůzky - I. B, 13:30 - 15:30
3
Rodičovské schůzky - I. B, 13:30 - 15:30
4
Návštěva z MŠ Komenského v 1. třídách - 10:00
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4
Drobečková navigace

Úvod > Speciální > Speciální třídy

Speciální třídy

Úvodní informace

Ve třídách zřízených podle § 16 odst. 9 zákona pro žáky s mentálním postižením vzděláváme 6 a nejvíce 14 žáků podle minimální doporučené úrovně pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření (I. a II. oddělení). Ve III. oddělení se vzdělávají 4 až 6 žáků podle ŠVP  ZŠ speciální se středně těžkým a těžkým mentálním postižením a souběžným postižením více vadami.

Žáci, kteří jsou vzděláváni podle minimální doporučené úrovně pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření (I. a II. oddělení nebo tito žáci v běžných třídách) ukončují základní povinnou školní docházku po 9 letech a získávají základní vzdělání. Žáci navštěvující III. oddělení ukončují povinnou školní docházku po 10 letech a získávají základy vzdělání.

Principy naší práce

Pracujeme v souladu se zásadami a cíli vzdělávání, které jsou obsaženy v příslušných rámcových vzdělávacích programech. Našimi principy v práci s žáky jsou:

  • individuální přístup ke vzdělávacím potřebám dítěte
  • ochrana a respektování práv žáků
  • ochrana bezpečí a zdraví žáků
  • předcházení rizikových situací
  • nácvik socializačních a komunikačních dovedností
  • vytváření pozitivního a bezpečného klimatu ve školním prostředí
  • spolupráce s asistentkou pedagoga
  • úzká spolupráce se zákonnými zástupci a otevřená komunikace
  • zachování mlčenlivosti
  • využívání rozmanitých pracovních metod a speciálních učebních pomůcek v souladu s individuálními učebními potřebami žáků a to včetně upravených pracovních prostředí (relaxační místnost, snoezelen, školní zahrada, kuchyňka, dílna)
  • využívání alternativní a augmentativní formy komunikace
  • spolupráce se školním poradenským zařízením, PPP, SPC a jinými institucemi