Fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
28 29 30 31 1 2 3
4
Schůzka pro žáky 9. roč. - GOB a SOŠ Telč - 2. h.
5
Plavecký výcvik - 3. a 4. roč.
6 7
Literární exkurze - Městská knihovna Telč - VI. B
Florbalový turnaj - sportovní hala ZŠ Hradecká - 5. - 7 roč.
Projekt Post Bellum - vybraní žáci 9. roč. - rozhovor s pamětníkem
8
Cinestar Jihlava - VII. A, VII. B
9 10
11
Beseda se spisovatelem P. H. Šlikem - I. B
Beseda se spisovatelem P. H. Šlikem - 6. - 9. roč.
Schůzka - Post Bellum - vybraní žáci 9. roč.
12
Plavecký výcvik - 3. - 4. roč.
13
Projekt Post Bellum - rozhovor s pamětníkem - vybraní žáci 9. roč.
Exkurze Sdílení Telč - IV. A
Hokejový zápas - VII. A - 2. - 4. hod.
Pedagogické odpoledne - I. B - 14:00 - 16:00
14 15
Pedagogické odpoledne - I. B - 13:00 - 15:00
16 17
18 19
Plavecký výcvik - 3. - 4. roč.
Literární exkurze - VI. A, knihovna Telč
Informativní schůzka pro rodiče žáků 9. roč. - učebna F Ch, 16:00
20 21
Exkurze do Galerie Osmička v Humpolci - edukační program, VI. A, Spec
22
Přednáška na volbu povolání žáků
Projekt Finanční gramotnost - IX. B
23 24
25 26 27 28 29 30 1
Drobečková navigace

Úvod > Speciální > Speciální třídy

Speciální třídy

Úvodní informace

Ve třídách zřízených podle § 16 odst. 9 zákona pro žáky s mentálním postižením vzděláváme 6 a nejvíce 14 žáků podle minimální doporučené úrovně pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření (I. a II. oddělení). Ve III. oddělení se vzdělávají 4 až 6 žáků podle ŠVP  ZŠ speciální se středně těžkým a těžkým mentálním postižením a souběžným postižením více vadami.

Žáci, kteří jsou vzděláváni podle minimální doporučené úrovně pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření (I. a II. oddělení nebo tito žáci v běžných třídách) ukončují základní povinnou školní docházku po 9 letech a získávají základní vzdělání. Žáci navštěvující III. oddělení ukončují povinnou školní docházku po 10 letech a získávají základy vzdělání.

Principy naší práce

Pracujeme v souladu se zásadami a cíli vzdělávání, které jsou obsaženy v příslušných rámcových vzdělávacích programech. Našimi principy v práci s žáky jsou:

  • individuální přístup ke vzdělávacím potřebám dítěte
  • ochrana a respektování práv žáků
  • ochrana bezpečí a zdraví žáků
  • předcházení rizikových situací
  • nácvik socializačních a komunikačních dovedností
  • vytváření pozitivního a bezpečného klimatu ve školním prostředí
  • spolupráce s asistentkou pedagoga
  • úzká spolupráce se zákonnými zástupci a otevřená komunikace
  • zachování mlčenlivosti
  • využívání rozmanitých pracovních metod a speciálních učebních pomůcek v souladu s individuálními učebními potřebami žáků a to včetně upravených pracovních prostředí (relaxační místnost, snoezelen, školní zahrada, kuchyňka, dílna)
  • využívání alternativní a augmentativní formy komunikace
  • spolupráce se školním poradenským zařízením, PPP, SPC a jinými institucemi