Fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
30
Exkurze - Muzeum Telč IV. B
1
Plavecký výcvik - 3. a 4. ročník
Projektový den SŠTO Dačice - vybraní žáci IX. A
2
IX. B - etické dílny, herna - 1. - 2. hod.
IX. A - etické dílny, herna - 3. - 4. hod.
Projektový den ‚‚Zdravý životní styl‘‘ - kuchyňka, SPEC
3
Projektový den SŠTO Dačice - vybraní žáci IX. A
Projektový den ‚‚Zdravý životní styl‘‘ - kuchyňka, SPEC
4
Školní víceboj 2024
5 6
7 8
Plavecký výcvik- 3. a 4. roč.
Exkurze Dačice - SPEC. III. odd.
9
Exkurze Praha - IV. B, V. A
10
Etické dílny - IV. A, IV. B
11
Etické dílny - V. B - 8:00 - 11:40
Turnaj v kopané - 7. - 9. roč. + SPEC
Projektový den „Drakiáda“ - SPEC
12 13
14
Přednáška „Houby“ III. A + B
15
Plavecký výcvik - 3. - 4. roč.
16
Přírodovědný klokan - 8. - 9. roč.
17 18
Exkurze - Zámek Telč - IV. A
Exkurze - Muzeum Telč II. B
19 20
21 22
Plavecký výcvik - 3. a 4. roč.
Projektový den SŠTO Dačice
23
Projektový den Vaření - SPEC
Předání Cen města Telče - MÚ Telč
24
II. školní fórum - herna
Exkurze - Planetárium J. Hradec - VI. B
25
Spolupráce - Senecura Telč - II. A
Schůzka k projektu Post Bellum - vybraní žáci 9. roč.
26 27
28 29 30 31 1 2 3
Drobečková navigace

Úvod > Škola > Projekty > Dnes jím jako Konžan

Dnes jím jako Konžan



Den jsme začali v projektové učebně, kde jsme se sešli ve středu 25. března v osm hodin. Tam už čekal pan učitel Hajn, který nás po úvodní části věnované programu na celý den, zasvětil do obecného zeměpisu Afriky. Také nám přečetl úryvek z knihy o objevování Afriky Portugalci. Druhou polovinu hodiny jsme dostali od paní učitelky Kovářové anglické texty o Demokratické republice Kongo. Po přeložení textu jsme svoje výsledky prezentovali na interaktivní tabuli.

V další části projektového dne jsme s panem učitelem Remešem probrali pracovní listy, ze kterých jsme poznali obyčejný život dětí v Kongu. Na konci této části nám pan učitel přečetl příběh konžského chlapce – sirotka.

Před jedenáctou jsme se odebrali do kuchyňky, kde jsme měli za úkol s paní učitelkou Kovářovou připravit typické konžské jídlo BUKARI a MALAKI a vyrobit kasičky na vybírání peněžitého příspěvku. Vybrané peníze budou odeslány na podporu dobrovolníků a střediska Bakanja pro chlapce z ulice v Lubumbashi v Kongu. Po chvíli bylo jídlo hotové. Všichni žáci se podle nás na jídlo těšili, ale zároveň měli určité obavy z nám neznámých chutí. Dostali jsme kukuřičnou kaši a fazolovo-rajčatovou omáčku. Téměř všichni to snědli s chutí. Podle nás jídlo nebylo vůbec špatné, ale každý den by jsme to jíst nemohli.

Ve třetí části projektu jsme v projektové učebně dostali pracovní listy, které jsme měli zpracovat. Některé úkoly nás velice nadchly. Nakonec nám pan učitel pustil několik videí z Konga.

Celý projektový den jsme si náramně užili, ochutnali jsme nové jídlo typické pro rovníkovou Afriku a doufáme, že vybrané peníze středisku Bakanja hodně pomůžou.

Adéla Dorotková a Karolína Tomášová, VII.A