Fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
25
Projekt Post Bellum - vybraní žáci 9. roč. - 2. h.
26 27
Etické dílny: III. A - 8:00 - 9:40, III. B - 10:00 - 11:40
28
Etické dílny, I. A - 8:00 - 9:40; I. B - 10:00 - 11:40
Olympiáda z ČJL - 8. - 9. roč., 2. - 3. h.
Projekt Post Bellum - vybraní žáci 9. roč. - 4. hod.
29
Etické dílny - VIII. A - 8:00 - 9:40, VIII. B - 10:00 - 11:40
II. A - Senecura Telč - 2. - 4. hod.
Projekt Finanční gramotnost - 9. B, 8:00 - 13:00
30 1
2 3 4 5 6
Mikulášská nadílka
Lezecká stěna - Panský dvůr Telč, III. A, III. B, 10:00 - 12:35
Vánoční prohlídka zámku - SPEC III., 10:00 - 11:40
Prohlídka zámku s Kvítkem - V. A - 11:50 - 12:35
Kreativní dílna Duha Telč - VI. B - 5. - 6. hod.
7 8
9
Exkurze Jindřichův Hradec - II. B, IV. A
10
Přírodovědná beseda - IV. A
11
Exkurze Hlinsko - II. A, IV. B
12 13
Volejbalový turnaj ZŠ Třešť - 8. a 9. roč.
Exkurze muzeum Telč + zahrádkáři - IV. A, IV. B
Exkurze Jihlava - III. odd
14 15
16 17
Basketbalový turnaj Třešť - vybraní žáci 8. a 9. roč.
18 19
Předvánoční Vídeň - exkurze 7. - 9. roč.
Návštěva Muzeum Vysočina Telč - II. B - 11:00
Vánoční besídka - Senecura Telč - II. A - 2. - 4. hod.
Vystoupení na náměstí Zachariáše z Hradce - IV. B + V. A - 17:00
20
Vánoční besídky
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Drobečková navigace

Úvod > Škola > Projekty > Krajina

Krajina



Realizace projektu: září 2015 - duben 2016 (I. a II. stupeň ZŠ, ZŠP a ZŠS)

Cíle projektu:

  • sledování daného tématu z různých úhlů pohledu v jednotlivých vyučovacích předmětech; získání nových znalostí a vědomostí, navázání na poznatky již známé; získání ucelenějšího přehledu o dané problematice
  • vymezení pojmu krajina; krajina přírodní x krajina kulturní
  • vytváření kladného a zodpovědného vztahu k přírodě, ke krajině kolem nás, k našemu přírodnímu a kulturnímu dědictví (důležitost ochrany životního prostředí)
  • vytváření kladného a zodpovědného vztahu k přírodě, ke krajině kolem nás, k našemu přírodnímu a kulturnímu dědictví (důležitost ochrany životního prostředí)
  • získávání estetických zážitků a inspirace z okolní krajiny

Metody použité v projektu:

  • komplexní - projektové vyučování

Rozvíjené klíčové kompetence:

  • KK k učení a řešení problémů - žák vyhledává a třídí informace, dává je do souvislostí a hodnotí; získané výsledky využívá ke komplexnímu posuzování a řešení problémů; kriticky myslí
  • KK komunikativní - žák formuluje a vyjadřuje své myšlenky a názory (ústně a písemně)
  • KK sociální a personální - žák účinně spolupracuje ve skupině, je ohleduplný k druhým
  • KK občanské - žák získává pozitivní postoj k našemu přírodnímu a kulturnímu dědictví, chápe základní ekologické souvislosti a environmentální problémy

Součást projektu:

  • pozorování a poznávání okolní krajiny, vycházky do přírody, výuka v přírodě, na školní zahradě, práce v plenéru
  • poznávání historie našeho kraje, pozitivního i negativního vlivu člověka na proměny zdejší krajiny (spolupráce s Muzeem Vysočina, MÚ a NPÚ Telč a středisky ekologické výchovy, popř. s místními
  • firmami - besedy, přednášky, vzdělávací programy pro žáky, exkurze)
  • spolupráce žáků I., II. stupně ZŠ a předškolních dětí z MŠ
  • "Krajinomalba" - dílčí projekt ve VV 9. roč. (referáty, prezentace)
  • "Krajina mého srdce" - literárně-výtvarný projekt žáků 8. a 9. roč.
  • školní projektové soutěže na téma "Krajina": literárně-slohová soutěž (pro žáky II.stupně ZŠ), výtvarná soutěž (pro žáky I. a II.stupně ZŠ, ZŠP a ZŠS)
  • duben 2016 - Den Země - ukončení projektu a prezentace práce na projektu
  • květen 2016 - slavnostní vyhlášení výsledků školních projektových soutěží, ocenění vítězů

Prezentace projektu:

  • projektové nástěnky, školní časopis, webové stránky školy, školní rádio, Den Země, portfolio

Mgr. Jana Novotná