Fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
30
Exkurze - Muzeum Telč IV. B
1
Plavecký výcvik - 3. a 4. ročník
Projektový den SŠTO Dačice - vybraní žáci IX. A
2
IX. B - etické dílny, herna - 1. - 2. hod.
IX. A - etické dílny, herna - 3. - 4. hod.
Projektový den ‚‚Zdravý životní styl‘‘ - kuchyňka, SPEC
3
Projektový den SŠTO Dačice - vybraní žáci IX. A
Projektový den ‚‚Zdravý životní styl‘‘ - kuchyňka, SPEC
4
Školní víceboj 2024
5 6
7 8
Plavecký výcvik- 3. a 4. roč.
Exkurze Dačice - SPEC. III. odd.
9
Exkurze Praha - IV. B, V. A
10
Etické dílny - IV. A, IV. B
11
Etické dílny - V. B - 8:00 - 11:40
Turnaj v kopané - 7. - 9. roč. + SPEC
Projektový den „Drakiáda“ - SPEC
12 13
14
Přednáška „Houby“ III. A + B
15
Plavecký výcvik - 3. - 4. roč.
16
Přírodovědný klokan - 8. - 9. roč.
17 18
Exkurze - Zámek Telč - IV. A
Exkurze - Muzeum Telč II. B
19 20
21 22
Plavecký výcvik - 3. a 4. roč.
Projektový den SŠTO Dačice
23
Projektový den Vaření - SPEC
Předání Cen města Telče - MÚ Telč
24
II. školní fórum - herna
Exkurze - Planetárium J. Hradec - VI. B
25
Spolupráce - Senecura Telč - II. A
Schůzka k projektu Post Bellum - vybraní žáci 9. roč.
26 27
28 29 30 31 1 2 3
Drobečková navigace

Úvod > Speciální > Speciální třídy

Speciální třídy

Úvodní informace

Ve třídách zřízených podle § 16 odst. 9 zákona pro žáky s mentálním postižením vzděláváme 6 a nejvíce 14 žáků podle minimální doporučené úrovně pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření (I. a II. oddělení). Ve III. oddělení se vzdělávají 4 až 6 žáků podle ŠVP  ZŠ speciální se středně těžkým a těžkým mentálním postižením a souběžným postižením více vadami.

Žáci, kteří jsou vzděláváni podle minimální doporučené úrovně pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření (I. a II. oddělení nebo tito žáci v běžných třídách) ukončují základní povinnou školní docházku po 9 letech a získávají základní vzdělání. Žáci navštěvující III. oddělení ukončují povinnou školní docházku po 10 letech a získávají základy vzdělání.

Principy naší práce

Pracujeme v souladu se zásadami a cíli vzdělávání, které jsou obsaženy v příslušných rámcových vzdělávacích programech. Našimi principy v práci s žáky jsou:

  • individuální přístup ke vzdělávacím potřebám dítěte
  • ochrana a respektování práv žáků
  • ochrana bezpečí a zdraví žáků
  • předcházení rizikových situací
  • nácvik socializačních a komunikačních dovedností
  • vytváření pozitivního a bezpečného klimatu ve školním prostředí
  • spolupráce s asistentkou pedagoga
  • úzká spolupráce se zákonnými zástupci a otevřená komunikace
  • zachování mlčenlivosti
  • využívání rozmanitých pracovních metod a speciálních učebních pomůcek v souladu s individuálními učebními potřebami žáků a to včetně upravených pracovních prostředí (relaxační místnost, snoezelen, školní zahrada, kuchyňka, dílna)
  • využívání alternativní a augmentativní formy komunikace
  • spolupráce se školním poradenským zařízením, PPP, SPC a jinými institucemi